Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
MENU
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

ROYAL OPERA FESTIVAL

2021-07-04, Niedziela
18:00

miejsce: Teatr im. Słowackiego w Krakowie
cena biletów:
55 zł
45 zł
Zarezerwuj bilet

powiększ

wykonawcy:

Orkiestra i Chór Filharmonii Krakowskiej
Antonino Fogliani – dyrygent
Serena Farnocchia – Elisabetta
Patrick Kabongo – Leicester
Mert Süngü – Norfolk
Veronica Marini – Matilde
Mara Gaudenzi – Enrico
Luis Aguilar – Guglielmo
Marcin Wróbel – przygotowanie chóru
Jochen Schönleber – reżyser
Paolo Raffo – asystent muzyczny
Ottavia Castellotti – kostiumy
 
 



repertuar:

Gioachino Rossini – Elisabetta, regina d'Inghilterra (Elżbieta, królowa Anglii)

Po rozpoczęciu pracy w Teatro San Carlo w Neapolu, G. Rossini spotkał na swojej drodze kogoś, kto przewrócił do góry nogami nie tylko jego karierę zawodową, ale także życie prywatne. Była to słynna primadonna I. Colbran, przyszła żona Rossiniego i właścicielka niezwykłego głosu, o którym myślał zakochany Gioacchino komponując partię tytułową opery Elżbieta, królowa Anglii. Historia rzekomego romansu królowej Elżbiety stała się wdzięcznym tematem dla pisarzy i librecistów. Opera seria Rossiniego z 1815 roku powstała do libretta G. Schmidta – adaptacji popularnej sztuki C. Federiciego, utwory o tej tematyce skomponowali także m.in. G. Donizetti (Elisabetta al castello di Kenilworth, 1829) i D. Auber (Leicester, ou Le chateau de Kenilworth, 1823). Elżbieta Rossiniego była pierwszym dziełem skomponowanym przez niego po przeniesieniu się z Bolonii do Neapolu i objęciu tam kierownictwa teatrów San Carlo oraz Del Frondo. Na premierze miał się pojawić król wraz z całym dworem, dlatego Rossini bardzo starannie, przez kilka miesięcy  przygotowywał partie instrumentalne i skomplikowaną tytułową partię wokalną, a sprawdzoną uwerturę wziął ze swojego wcześniejszego dzieła Aurelian w Palmirze (1813). Wieczór okazał się prawdziwą sensacją, opera gościła na scenie teatru bez przerwy przez cały miesiąc i niedługo potem została wznowiona. Co ciekawe, Elżbieta nie odniosła większego sukcesu poza Neapolem.

Dorota Staszkiewicz



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję