Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

KONCERT SYMFONICZNY

2020-10-24, Sobota
18:00

miejsce: Sala Filharmonii

cena biletów:
55 zł
45 zł
Zarezerwuj bilet
Barbara Kraft - Portret W.A. Mozarta
powiększ

wykonawcy:

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej
Joanna Konarzewska  – skrzypce, prowadzenie
Agnieszka Kozłowska – sopran
Robert Gierlach – bas
 






 



repertuar:

Wolfgang Amadeus Mozart: 
- Symfonia F-dur KV 43    
- Duety i arie z oper duet Zuzanny i Figara „Cinque, dieci, venti” z opery Le nozze di Figaro 
aria Zuzanny „Deh, vieni! Non tardar” z opery Le nozze di Figaro
- duet Zuzanny i Hrabiego Almavivy „Crudel! Perché finora farmi languir così…” z opery Le nozze di Figaro
- aria Figara „Non piu andrai” z opery Le nozze di Figaro
- aria Zuzanny „Un moto di gioia”  KV 579  
- aria Don Giovanniego „Fin ch’han dal vino” z opery Don Giovanni   
- duet Don Giovanniego i Zerliny „Là ci darem la mano” z opery Don Giovanni
- Symfonia Es-dur KV 16   
- "Nehmt meinen Dank" – aria koncertowa KV 383
- aria Papagena „Der Vogelfänger bin ich ja” z opery Die Zauberflöte  
- duet Paminy i Papagena „Bei Männern, welche Liebe Fühlen” z opery Die Zauberflöte      

 

Zauważalne rozluźnienie norm obyczajowych w XVIII-wiecznej Europie szybko znalazło odbicie w sztuce, która chętnie podejmowała tematykę intryg towarzyskich i uczuciowych. W 1782 roku Pierre Choderlos de Laclos wydał skandalizującą powieść Niebezpieczne związki, a opisywana w niej zemsta urażonej markizy była szeroko dyskutowana podczas przyjęć i podwieczorków w arystokratycznych salonach. Wędrówkę tym śladem podejmowali współpracujący z Wolfgangiem Amadeusem Mozartem libreciści, kreśląc portrety przewijających się przez jego dzieła operowe nietuzinkowych postaci.

Lorenzo da Ponte, autor tekstów do Wesela Figara i Don Giovanniego, miał niezwykle krytyczne spojrzenie na ówczesne społeczeństwo. Jednocześnie był awanturnikiem, wplątanym w tyle afer finansowych i uczuciowych, że sam mógłby stanowić pierwowzór opisywanych postaci pożeraczy damskich serc. Mozart również często łamał konwenanse i uwielbiał wyrazistych bohaterów. Kompozytor obdarowywał ich indywidualnymi rysami muzycznymi, które modyfikował w zależności od sytuacji dramatycznej. Uwikłani w miłosne konflikty protagoniści jego oper byli pełni temperamentu, swawolni, nieraz dwuznaczni pod względem moralnym.

Podczas koncertu w Filharmonii Krakowskiej korowód barwnych bohaterów mozartowskich rozpoczyna służący Figaro i jego narzeczona Zuzanna, śledzeni przez zazdrosnego Hrabiego Almavivę (Wesele Figara). Tuż za nimi podążają rozpustny Don Giovanni i niewinna Zerlina (Don Giovanni), by za chwilę ustąpić miejsca księżniczce Paminie, córce Królowej Nocy. Orszak zamyka słynna para: Papagena i jej ukochany ptasznik Papageno (Czarodziejski flet).

Dorota Staszkiewicz


Agnieszka KOZŁOWSKA – solistka Polskiej Opery Królewskiej, od dwóch lat pełniąca równolegle funkcję asystenta reżysera. W 2001 roku ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Poznaniu w klasie Krystyny Pakulskiej. Jeszcze jako studentka zadebiutowała w Teatrze Wielkim w Poznaniu rolą Papageny w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta. Udany debiut sopranistki zaowocował rolą Basi w wodewilu Cud mniemany, czyli Krakowiacy i górale J. Stefaniego oraz partią Młodej Galiny w operze Galina M. Landowskiego. Laureatka konkursów wokalnych w Polsce (III nagroda w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach) i za granicą (II nagroda oraz nagroda specjalna w formie kontraktu z Opernhaus Halle na partię Królowej Nocy w operze Czarodziejski flet Mozarta, w międzynarodowym konkursie wokalnym w Passau w Niemczech). Wyróżniona ponadto stypendium Ministra Kultury i Sztuki.
W latach 2001–2017 Agnieszka Kozłowska była jedną z czołowych solistek Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie zadebiutowała partią Królowej Nocy w Czarodziejskim flecie Mozarta. Na scenie WOK można było ją usłyszeć w licznych operach tego kompozytora, między innymi jako: Konstancję w Uprowadzeniu z seraju, Paminę w Czarodziejskim flecie, Zuzannę w Weselu Figara, Zerlinę w Don Giovannim, Sandrinę w La finta giardiniera, Rosinę w La finta semplice, Fortunę w Il sogno di Scipione, Der Weltgeist w Die Schuldigkeit des ersten Gebots, Amital w Betulii liberata, Der Engel w Davide penitente. Solistka wykonywała również partię Adiny w Napoju miłosnym G. Donizettiego, Elviry we Włoszce w Algierze, Semiramidy w Semiramidzie i Amenaidy w Tankredzie G. Rossiniego, Ännchen w Wolnym strzelcu A. M. von Webera, Zofii w Halce Moniuszki, Betsy w Henryku VI na łowach Kurpińskiego oraz Serpilli w Scene buffe A. Scarlattiego. Z zespołem WOK śpiewaczka odbyła liczne tournées po krajach Europy, a także Japonii, Libanu i Omanu.
Artystka współpracowała z: Opernhaus Halle i Opernhaus Chemnitz w Niemczech, Operą Nova w Bydgoszczy, Operą Bałtycką w Gdańsku oraz z Operą Wrocławską (partia Milionerki, prawykonanie opery Leszka Możdżera Imanuel Kant).
Sopranistka koncertuje często z Bogusławem Morką, z którym wystąpiła u boku José Cury w koncercie José Cura i jego goście w Domu Muzyki i Tańca w Zabrzu w 2014 roku. Dwukrotnie występowała na estradzie Filharmonii Narodowej pod batutą Antoniego Wita. Koncertowała z Polską Orkiestrą Radiową, Filharmonią Poznańską, Filharmonią Szczecińską, Operą i Filharmonią Podlaską, Płocką Orkiestrą Symfoniczną, Brandenburger Symphoniker oraz z Sinfoniettą Wuppertal.
Na scenie Polskiej Opery Królewskiej Agnieszkę Kozłowską można usłyszeć jako Zerlinę w operze Don Giovanni Mozarta, Kasię w Nędzy Uszczęśliwionej M. Kamieńskiego, Serpillę w Scene buffe Scarlattiego, Serpinę w La serva padrona G.B. Pergolesiego oraz Second woman w Dido and Aeneas H. Purcella.

Robert GIERLACH jest absolwentem AMiFC w Warszawie w klasie śpiewu prof. K. Pustelaka, laureatem I nagrody na Konkursie Wokalnym im. G. B. Viotti oraz Nagrody Publiczności na Konkursie Wokalnym Alfredo Krausa w Las Palmas.

Jeszcze jako student rozpoczął współpracę w Warszawską Operą Kameralną oraz warszawskim Teatrem Wielkim kreując na deskach tych scen główne partie w Don Giovannim i Weselu Figara W. A. Mozarta oraz Cyruliku sewilskim G. Rossiniego. Odbył z tymi zespołami operowymi liczne tournées (Francja, Hiszpania, Szwajcaria, Dania, Japonia).
Od ponad dwudziestu lat jest gościem najważniejszych estrad koncertowych oraz scen operowych w Polsce i poza granicami kraju. Występował m.in. na scenie mediolańskiej  La Scali, La Fenice w Wenecji, Teatro Comunale di Bolgna, Teatro dell'Opera w Rzymie, Theatres des Champs Elysees w Paryżu, Carnegie Hall w Nowym Jorku, teatrów operowych w Marsylii, Nicei i Genewy. Był gościem festiwali muzycznych w Salzburgu, Glyndebourne, PROMS w Londynie, Schleswig-Holstein Festival, Wratislavia Cantans, Festiwalu im. L. van Beethovena w Warszawie.
Występował z najsłynniejszymi orkiestrami świata: m.in. Berliner Philharmoniker, Wiener Philharmoniker, Orkiestra Filadelfijska, Orkiestra Szwajcarii Romańskiej, NHK Tokyo, Sinfonia Varsovia, Orkiestra Filharmonii Narodowej w Warszawie i wielu innymi.
Współpracował z artystami tej miary, co m.in. Sir Yehudi Menuhin, Sir Simon Rattle, Walerij Gergiew, Charles Dutoit, Nello Santi, Łukasz Borowicz, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Jerzy Maksymiuk, Jerzy Semkow.
Robert Gierlach jest również cenionym wykonawcą pieśni. Miał okazję prezentować najważniejsze cykle pieśniarskie. F. Schuberta, R. Schumanna, M. Karłowicza, F. Chopina, czy M. Musorgskiego.
Od kilku lat prowadzi swoją klasę wokalną na Uniwersytecie Muzycznym F. Chopina w Warszawie.

 



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję