Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

LATO W FILHARMONII

2017-06-13, Wtorek
18:00

miejsce: Sala Filharmonii

cena biletów:
30 zł
Zarezerwuj bilet
fot. archiwum artystki
powiększ

wykonawcy:

Koncert nie-symfoniczny

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej
Joanna Natalia Ślusarczyk – dyrygent

Joanna Trafas – sopran
Arkadiusz Dołęga – tenor

Sara Dragan – skrzypce /laureatka I miejsca oraz Grand Prix V Ogólnopolskiego Konkursu Skrzypcowego im. Rodziny Grobliczów/

Balet Dworski CRACOVIA DANZA

 



repertuar:

Piotr Czajkowski – Walc kwiatów z baletu Dziadek do orzechów
Pablo Sarasate – Fantazja Carmen
Andrew Lloyd Webber – Memory z musicalu Koty
Frank Wildhorn – This is the moment z musicalu Jekyll and Hyde
Jim Jacobs – You are the one that I want – duet z musicalu Grease
John Williams – Marsz imperialny z sagi filmowej Gwiezdne wojny

Tańcząc przez wieki
IV Spotkanie z baletem Dworskim Cracovia Danza

 

Sara DRAGAN - urodzona 1999 roku w Legnicy. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 7 lat pod kierunkiem swojego taty, Konrada Dragana. Od października 2014 roku jest uczennicą prof Zakhara Brona w jego elitarnej klasie (Meisterklasse Interlaken) w Zakhar Bron Academy w Interlaken (Szwajcaria).
Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich, gdzie umiejętności swoje doskonaliła pod m.in. kierunkiem prof. Jadwigi Kaliszewskiej, prof. Bartosza Bryły i Agaty Szymczewskiej. Mimo młodego wieku Sara Dragan ma już na koncie nagrody i statuetki Grand Prix z wielu konkursów europejskich i w USA, występowała także, jako solistka z orkiestrami i zespołami kameralnymi (m.in. BVG Orchester Berlin, orkiestra konkursowa International Russian Rotary Children Music Competition w Moskwie, Filharmonia Wrocławska).
Sara zadebiutowała w wieku 7. lat, grając z orkiestrą Obertasa Henryka Wieniawskiego podczas koncertu końcoworocznego. W  wieku 12 lat wystąpiła, jako solistka z orkiestrą Filharmonii Opolskiej pod dyrekcją Piotra Borkowskiego, wykonując I Koncert D-dur Niccolo Paganiniego oraz Fantazję Carmen F. Waxmana. W kolejnych latach, jako solistka wystąpiła m.in. w Filharmonii Berlińskiej, Rachmaninov Concert Hall w Tchaikovsky Conservatory w Moskwie, Konserwatorium Paryskim. Wielokrotnie występowała w Szwajcarii, w Mozarteum Salzburg w Austrii oraz na Międzynarodowym Festiwalu Schleswig Holstein w Niemczech.
Sara jest laureatką wielu programów stypendialnych. Dwukrotnie za wybitne osiągnięcia artystyczne otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jest laureatką programu stypendialnego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” (2013). Sara jest wielokrotną Stypendystka Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci Wybitnie Uzdolnionych w Warszawie i  stypendystką Prezydenta Miasta Legnicy. Kilkakrotnie została laureatką Konkursu Stypendialnego "zDolny Śląsk". Jest też Stypendystką Soroptimist International we Wrocławiu.
Prowadzi czynną działalność charytatywną, występując m.in. podczas balów charytatywnych na rzecz stypendiów dla laureatów Konkursów Skrzypcowych „Młody Paganini”, na rzecz promocji utalentowanych dzieci w Hof w Niemczech oraz na aukcjach charytatywnych na rzecz dzieci z zespołem Downa.

Joanna Natalia ŚLUSARCZYK – ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach (specjalność: Dyrygentura Symfoniczno-Operowa) oraz, również z wyróżnieniem, Akademię Muzyczną w Krakowie (specjalność: Teoria Muzyki). Absolwentka studiów licencjackich Uniwersytetu Jagiellońskiego (Europeistyka).
Jako dyrygent prowadziła koncerty między innymi z International Symphony Orchestra ICM podczas Copernicus Music Festival w Londynie, z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, z Chórem i Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Śląskiej, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej w Krakowie, Royal Symphony Orchestra, Cracow Youth Chamber Orchestra, Małopolską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Uniwersytetu Pedagogicznego. Za osiągnięcia artystyczne uhonorowana między innymi Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa oraz Małopolskiej Fundacji Stypendialnej Sapere Auso.
Poza licznymi występami w Polsce ma w swoim dorobku również koncerty w Stanach Zjednoczonych (Ohio, Illinois), w Rosji, Izraelu, Norwegii, Islandii, Wielkiej Brytanii, Francji i na Ukrainie. Jest założycielem, dyrygentem i kierownikiem artystycznym Małopolskiej Orkiestry Kameralnej. Finalistka trzech edycji Międzynarodowych Mistrzowskich Kursów Dyrygenckich. Swoje umiejętności doskonaliła także na kursach za granicą, w klasie mistrzowskiej Colina Mettersa z Royal Academy of Music w Londynie.
Nauczyciel przedmiotów ogólnomuzycznych (harmonia, kształcenie słuchu, zasady muzyki, czytanie nut głosem) w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie. Zajmuje stanowisko dyrygenta Krakowskiej Młodej Orkiestry Kameralnej, z którą w 2014 roku nagrała płytę „W poszukiwaniu inspiracji – Muzyka Polska”, dyrygenta Zespołu Operowego oraz Orkiestry Symfonicznej PSM II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie, która pod jej kierownictwem została laureatem Ogólnopolskiego Konkursu Orkiestr Szkół Muzycznych II stopnia organizowanym przez Akademię Filmu i Telewizji w Warszawie (2014).
Pasjonatka jazzu. Laureatka Międzynarodowego Konkursu Wokalistów Jazzowych w Zamościu.

Joanna TRAFAS – sopranistka, krakowianka, absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie I. Jasińskiej-Buszewicz (2008 - dyplom z wyróżnieniem) oraz Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego (magisterium w 2006). Na scenie debiutowała jeszcze w trakcie studiów głównymi rolami w musicalach „My Fair Lady” (Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu) i „West Side Story” (Teatr Rozrywki w Chorzowie). Jako gościnna solistka Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku i Gliwickiego Teatru Muzycznego kreowała wiodące role w przedstawieniach operetkowych i musicalowych (m.in. „Upiór w Operze” „Noc w Wenecji” „Anna Karenina”) występowała także w krakowskim Teatrem Łaźnia Nowa.
Od kilku lat ściśle współpracuje z Filharmonią Krakowską (koncerty kameralne, Koncerty Uniwersyteckie, cykl Musica Ars Amanda, Koncerty dla Dzieci, „Parsifal” Wagnera, a także jako prelegent w Dziale Edukacji ). Elastyczna technika wokalna i zainteresowanie muzykologiczne spowodowały, że śpiewa muzykę różnych epok i stylów, występuje m.in. w recitalach z pianistką Emilią Bernacką, z zespołem muzyki dawnej Floripari – Muzycy Wawelscy, Tatrzańską Orkiestrą Klimatyczną, organistą Cyprianem Jagiełło, harfistką Malwiną Lipiec oraz w ramach projektu Cinema Paradiso z Aleksandrem Brzezińskim.
Uczestniczka licznych kursów i festiwali muzycznych w Polsce i Europie a także Programu Rozwoju Młodych Talentów przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej. Jest laureatką konkursów wokalnych, w tym dwukrotnie – Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej (2004 i 2010), a także Stypendium Twórczego Miasta Krakowa na rok 2007. Nagrywa muzykę filmową i teatralną kompozytorów krakowskich (A. Brzezińskiego, A. Konarskiego i M. Chyrzyńskiego). Śpiewa w kraju i za granicą (m.in. Francja, Szwajcaria, Włochy, Belgia, Holandia, Wielka Brytania, Rosja, Ukraina), z upodobaniem wykonując bardzo zróżnicowany repertuar, od średniowiecznych pieśni po musical.

Arkadiusz DOŁĘGA – śpiew solowy ukończył na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie  J. Ballarina. W 1991 roku otrzymał stypendium Bachakademie w Stuttgarcie w klasie prof. A. Baldina. Występował na koncertach muzyki sakralnej w kraju i w Niemczech. Od 1992 roku solista  Gliwickiego Teatru Muzycznego. Współpracuje i koncertuje z Filharmonią Śląską, Zabrzańską i Operą i Operetką w Szczecinie. Współtworzy gliwicki zespół wokalny Sing Connection.
2004 r. wystąpił z Al. Teligą na festiwalu "Viva il canto" w Cieszynie. Do ważniejszych ról w jego dorobku należą: Arystyd w „Balu w Savoyu” Ábraháma, Bojomir w „Zamku na Czorsztynie”  Kurpińskiego, Józef w „Wiedeńskiej krwi”  i Caramello w „Nocy w Wenecji” Straussa, Armand we „Frasquicie” Lehára, Leonetto w „Boccacciu” Suppégo, Amos Hart w „Chicago”  Kandera, Adam w „Ptaszniku z Tyrolu” Zellera, Ali Hakim w „Oklahomie”  Rodgersa, Boni w „Księżniczce czardasza” Kálmána, Pastor Moore w „Footloose-wrzuć luz”  Snowa, Kornel w „Hello, Dolny” Hermana, Eisenstein w „Zemście nietoperza”  Straussa, Harald Stone w „Kwiecie Hawajów”  Ábraháma, Pat Denning w „42 ulicy”  Warrena oraz role w projekcie Macieja Niesiołowskiego „Batuta, frak i elegancja”. W realizacjach Śląskiej Operetki Kameralnej śpiewa partie Boniego w „Księżniczce czardasza”, Eisensteina w „Zemście nietoperza” oraz Daniły w „Wesołej wdówce”.
Dyrektor studia wokalno - aktorskiego Amadeusz w Katowicach.

 


Do filharmonii przychodzimy najczęściej słuchać koncertów symfonicznych, czyli wykonywanych przez wielką orkiestrę. To jedyne miejsce, gdzie tak ogromny zespół, składający się nieraz nawet z 200 muzyków, występuje regularnie. W programach z reguły znajdujemy, nomen omen, symfonie i koncerty, nieraz w wykonaniu wybitnych solistów. Jednak orkiestra symfoniczna ma tak rozległe możliwości, że jej brzmienie można też usłyszeć w wielu innych gatunkach muzyki, a co za tym idzie, w innych miejscach.

Podczas sześciu koncertów z cyklu Musica-ars amanda w tym sezonie chcieliśmy pokazać właśnie te różne przestrzenie, w których rozbrzmiewa muzyka symfoniczna – balet, operę, operetkę i musical, dzieła oratoryjne, czyli z udziałem chóru i solistów, teatr i w końcu film. Dzisiejszy koncert jest niejako podsumowaniem cyklu, który zatytułowany był Przestrzenie muzyki i ma pokazać tę NIE-symfoniczną twarz Filharmonii. Z całego sezonu wybraliśmy te utwory, które dobrze wpisują się też w nieco lżejszy, „letni” już przecież klimat. W pierwszej części koncertu zabrzmi więc muzyka z baletu, musicalu i filmu, czyli z gatunków, które od zawsze służyły rozrywce. Nie oznacza to bynajmniej, że jest ona mniej wartościowa – szczególnie jeśli wyszła spod pióra takich mistrzów jak Piotr Czajkowski czy laureat Oscara John Williams. Warto przypomnieć sobie, że ludzie 100, 200 czy 300 lat temu, podobnie jak my dzisiaj, nie zawsze szukali w sztuce wzniosłości czy głębokich przeżyć duchowych – czasem miała ona po prostu dawać przyjemność.

Na zakończenie czeka nas, tradycyjnie już podczas koncertów Lato w Filharmonii, spotkanie z Baletem Cracovia Danza. Dzięki współpracy z tancerzami, od wielu lat podczas koncertów dla dzieci i audycji szkolnych przypominamy i pokazujemy, jak ważną częścią kultury jest taniec, i jak wiele muzyki, której dziś słuchamy podczas koncertów, wywodzi się z tańca i dopiero z nim w parze nabiera pełnego znaczenia.

Barbara Kalicińska



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję