Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
MENU
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

KONCERT UNIWERSYTECKI

2019-11-20, Środa
19:00

miejsce: Aula Collegium Maius, Jagiellońska 15
cena biletów:
30 zł
20 zł
Zarezerwuj bilet
fot. K. Schubert
powiększ

wykonawcy:

Duet akordeonowy Maciej Zimka i Wiesław Ochwat

prof. dr hab. Ryszard Nycz




 



repertuar:

Gabriel Fauré – Suita Dolly op. 56
Igor Strawiński – Pietruszka, scena I
Zbigniew Bargielski – Rozmowa z cieniem
Andrzej Krzanowski – Wiatr niesie echo po polanie
Maciej Zimka – Triple Point

wykład - "
Miłosz, Miłość i przesłanie na nowy wiek. Przyczynek do aktualności arcydzieł"

Maciej ZIMKA – w 2013 roku ukończył z wyróżnieniem krakowską Akademię Muzyczną w klasie akordeonu Janusza Patera, a w 2016 roku obronił doktorat na tejże uczelni. Artysta jest laureatem wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów instrumentalnych, m.in.: I nagrody w I Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Wilnie, I nagrody w XLII Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Klingenthal (kategoria kameralna).
Maciej Zimka koncertuje zarówno jako solista, jak i w zespołach kameralnych grając muzykę klasyczną i współczesną. Artysta wystąpił na wielu festiwalach, m.in.: “Sound 12” in Newcastle upon Tyne (Anglia), „Les Cles du Classique (Francja/Hiszpania)”, „Concerts at Lempertz” (Belgia), „Ibla Music Festival (Włochy), „.Share.Music.Leipizg.” (Niemcy), "Prikarpacka Vesna" (Ukraina), odbył także trasy koncertowe w Stanach Zjednoczonych i Izraelu.
Maciej Zimka jest również aktywnie działającym kompozytorem. Tworzy utwory zarówno na akordeon jak i na inne instrumenty i obsady kameralne. Jest laureatem m.in.: Grand Prix w VIII Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim w Sanoku (2017).
Od 2011, Maciej Zimka jest zaangażowany w działalność organizacji pozarządowej – Fundacji Art Forum, z którą współorganizuje wiele projektów kulturalnych, m.in.: Krakowski Festiwal Akordeonowy.

Wiesław OCHWAT – swoją muzyczną edukację rozpoczął w wieku 10 lat pod kierunkiem Wiesława Kusiona. W 2014 roku ukończył z wyróżnieniem Krakowską Akademię Muzyczną w klasie akordeonu Janusza Patera, a w roku 2018 obronił doktorat na tejże uczelni pod opieką naukową Pawła Palucha. Absolwent dwuletniego projektu Italian Accordion Accademy – zaawansowanego pedagogicznie oraz wykonawczo programu podyplomowego dedykowanego sztuce akordeonowej, prowadzonego przez wybitnego akordeonistę i pedagoga Claudio Jacomucci’ego.
Akordeonista wykonuje muzykę poważną, współczesną, klasyczną i rozrywkową (jazz, ethno, tango, folk). Jednak to muzyka współczesna zajmuje najważniejsze miejsce w jego karierze. Ma na swoim koncie liczne prawykonania kompozycji zarówno solowych, jak i kameralnych.
Wiesław Ochwat jest laureatem ponad dwudziestu konkursów i festiwali akordeonowych. Udziela się aktywnie na międzynarodowej scenie muzycznej, występował m.in. w takich krajach, jak: Czechy, Francja, Holandia, Kanada, Litwa, Norwegia, Słowacja, Ukraina, Węgry, Włochy.

Prof. dr hab Ryszard NYCZ - profesor zwyczajny UJ, kierownik Katedry Antropologii Literatury i Badań Kulturowych WP UJ; prof. zwyczajny IBL PAN. Teoretyk i historyk literatury i kultury. Autor ponad 200 publikacji, w tym 6 książek, promotor 26 doktoratów.
l. 2000-2010 członek CKdsS.iT.N.; 2000-2004 czł. Sekcji Nauk o Literaturze KBN; 2004-2010 członek Rady Nauki przy MNiSW; 2010-2012 członek Rady NCN (i przew. Komisji Nauk Humanistycznych, Społecznych, o Sztuce i Twórczości Artystycznej); 2012-2016 org. i kier. pięciu edycji ogólnopolskiej transdyscyplinarnej szkoły letniej dla doktorantów i przew. ogólnopolskiej konferencji kierowników filologicznych studiów doktoranckich; 2014-2016 – przew. NPRH przy MNiSW.
Obecnie m. in. czł. rzecz. PAN i czł. koresp. PAU, vice-prezes PAN Oddziału w Krakowie( II kadencja 2019-22), członek KNoL i KNoK, przewodniczący Rady Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych UJ, przewodniczący Rady Kuratorów Wydziału I PAN (2019-22), czł. Kapituły ds. Akademii Młodych Uczonych PAN (2019-22), czł. Rady Doskonałości Naukowej przy MNiSW (2019-23).
Aktualne funkcje, m.in.: kierownik kulturoznawczych studiów doktoranckich WP UJ; red. nacz. dwumiesięcznika „Teksty Drugie” (Wyd. IBL PAN); przew. Kom. Red. serii „Horyzonty Nowoczesności” (Wyd. Universitas) oraz serii „Nowa Humanistyka” (Wyd. IBL PAN), współredaktor serii „Modernizm w Polsce” (Wyd. Universitas) oraz redaktor serii „Cross-Roads. Polish Studies in Culture, Literary Theory, and History” (Peter Lang Publ. House); czł. kom. nauk. serii „Testi, Studi e Strumenti”, Ed. La Sapienza, Roma; czł. kom. nauk. czasopisma “Annali di Ca’ Foscari. Serie occidentale”, Venezia; member of the Editorial Board of the series „Polish Studies”, ASP, University of Wisconsin, Madison; czł. Rady Naukowej i czł. kom. red. serii „Biblioteka Narodowa” Zakładu Narodowego im. Ossolińskich; przew. Rady Naukowej Archiwum PAU i PANNagrody i odznaczenia: nagroda im. A. Brucknera 1994; Nagroda MEN 1998, ZKZ 1998, Medal KEN 2002,  trzyletnie Subsydium Profesorskie FNP (2002-2005), Nagroda Rektora UJ 2003, 2013; Nagroda PRM RP  za wybitny dorobek naukowy 2003; KKOOP 2005; Laur Jagielloński 2015, Nagroda Rektora UJ 2018, Złoty Medal za Długoletnią Służbę (2018). Doktorat h.c. UO 2008.
Ostatnio opublikował: The Language of Polish Modernism, transl. by T. Bhambry, Peter Lang 2017; Nowa humanistyka. Zajmowanie pozycji, negocjowanie autonomii. Pod red. P. Czaplińskiego, R. Nycza oraz D. Antonika, J. Bednarek, A. Daukszy, J. Misuny, Wyd. IBL PAN 2017; Kultura jako czasownik. Sondowanie nowej humanistyki, Wyd. IBL PAN 2017; Odkrywanie zmysłu udziału, „Teksty Drugie” nr 1/2018; The Modernist Formation of Polish Literature, w tomie: Being Poland. A New History of Polish Literature and Culture since 1918. Ed. By T. Trojanowska, J. Niżyńska, and P. Czapliński, with the assistance of. A. Polakowska, Univ. of Toronto Press 2018; Teoria w działaniu. Trzy glosy do współczesnych praktyk teoretycznych w humanistyce, w tomie: Polonistyka na początku XXI wieku. Diagnozy. Koncepcje. Perspektywy. VI Światowy Kongres Polonistów. Katowice 22-25 czerwca 2016, pod red J. Tambor, Wyd. UŚ 2018; My, świadkowie, „Teksty Drugie” 3/2018, „Nesigumata asnota” na teksta i „vernostta” na interpretaciata. Za stihotvorenieto na Herbert Pan Kogito razkazava za izkusenieto na Spinoza, „Literaturen Vestnik” tom 27, Sofia 2018, Lengyel posztkolonialis es/vagy posztfuggosegi tanulmanyok, w tomie: Tavolodhatunk-e a birodalomtol? Posztkolonializmus a lengyel irodalomtudomanyban, pod red. Kocsis A., Palfalvi L, Rezbong Kiado 2018.

 



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję