telefon:
506 625 430
czynna
7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18
tel/fax:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22
e-mail:
MUSICA-ARS AMANDA
powiększ
wykonawcy:
Z HISTORII MUZYKI
W świecie romantyzmu
Orkiestra Filharmonii Krakowskiej
Gil Raveh – dyrygent
Hayoung Choi – wiolonczela *
*laureatka I miejsca III Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Krzysztofa Pendereckiego
repertuar:
Paul Dukas – Uczeń czarnoksiężnika
Camille Saint-Saëns – I Koncert wiolonczelowy a-moll op. 33
Richard Wagner – Tristan i Izolda: preludium
Johannes Brahms – IV Symfonia e-moll op. 98 (cz.1)
miejsca nienumerowane
HAYOUNG CHOI – urodzona w 1998 roku w niemieckim Bielefeld południowokoreańska wiolonczelistka dała się poznać polskiej publiczności podczas III Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego Krzysztofa Pendereckiego, zdobywając pierwszą nagrodę oraz nagrody specjalne.
Hayoung Choi rozpoczęła edukację muzyczną w szkole koreańskiego National University of Arts, następnie studiowała w Purcell School of Music w Anglii, a w latach 2014-2017 w Kronberg Academy w Niemczech, gdzie uzyskała tytuł licencjata i magistra. Od 2017 kontynuuje studia w Akademii Kronberga u prof. Wolfganga Emanuela Schmidta, będąc jednocześnie członkinią Konserwatorium im. Emanuela Feuermanna Akademii Kronberg w Niemczech.
Choi już w wieku trzynastu lat zdobyła pierwszą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. Johannesa Brahmsa w Austrii, zbierając laury jako najmłodsza zwyciężczyni w historii konkursu. Zdobyła także pierwsze nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym Antonio Janigro w Chorwacji i Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym Justusa Dotzauera w Niemczech. Podczas mistrzowskich kursów wiolonczelowych w Kronberg otrzymała nagrodę „Landgrave of Hesse Prize” i „Leyda Ungerer Music Prize”.
Jako solistka Hayoung Choi występowała z wieloma orkiestrami, takimi jak Kremerata Baltica Orchestra, Camerata Salzburg, Frankfurt Opera and Museum Orchestra, Barcelona Chamber Orchestra, London Trinity Labans Conservatoire Orchestra, Sinfonietta Cracovia, Kalisz Philharmonic Orchestra, Olsztyn Philharmonic Orchestra, Bucheon Philharmonic Orchestra, Sungnam Philharmonic Orchestra i Suwon Philharmonic Orchestra.
Hayoung Choi jest zapraszana do udziału w prestiżowych festiwalach muzycznych, takich jak City of London Festival w Anglii, Amsterdam Cello Biennale w Holandii, Kronberg Cello Festival w Niemczech, Prades Pablo Casals Festival we Francji, Beijing Supercello Festival w Chinach i Artdialog Festival w Szwajcarii.
Jako kameralistka występowała z takimi muzykami jak Sir András Schiff, Gidon Kremer, Christian Tetzlaff, Kim Kashkashian, Jörg Widmann i Mitsuko Uchida.
Gra na wiolonczeli Giovanniego Paolo Magginiego, Brescia c.1600, która została jej wypożyczona przez Kumho Asiana Cultural Foundation w Korei.
GIL RAVEH – urodzony w 1977 roku, jest założycielem i dyrektorem artystycznym berlińskich warsztatów dyrygenckich „International Masterclasses Berlin”. Jednym z ważniejszych wystąpień artysty w 2020 roku będzie poprowadzenie koncertu otwarcia sezonu Deutsches Kammerorchester Berlin w Filharmonii Berlińskiej.
Raveh został doceniony przez wybitnych dyrygentów, takich jak Michail Jurowski i Noam Sheriff, którym towarzyszył podczas koncertów ze znakomitymi orkiestrami w Europie (m.in. z Staatskapelle Dresden w ramach 4. Internationalen Schostakowitsch Tage Gohrisch, Orkiestrą Filharmonii w Petersburgu, Orkiestrą Filharmonii w Londynie, Tonkünstlerorchester Wien, Orkiestrą Filharmonii w Dreźnie, Orkiestrą Opery w Oslo). Był także asystentem dyrygenta w studiu Deutsche Grammophone w czasie nagrań DSO Berlin i ze skrzypkiem wirtuozem Nemanją Radulovićem.
Raveh prowadzi bogatą działalność koncertową i nagraniową. Regularnie współpracuje z berlińską Sinfoniettą, a jego austriacki debiut odbył się na głównej scenie Brucknerfest w Linzu. Dyrygował światową premierą „Ein Glasperlenspiel” Markusa Stockhausena – koncertu na trąbkę, harfę i orkiestrę akordeonową, w Beethovensaal w Hanowerze, z udziałem kompozytora jako solisty.
Wersja do druku
© Filharmonia Krakowska 2010